Referenties BredaGym

Testimonial van BredaGym uit Breda.

Wij hebben al een aantal gymnastiekverenigingen mogen verblijden met de functionaliteit die Club-assistent te bieden heeft. Gymnastiekverniging BredaGym stuurde ons een mooie recensie en die delen we natuurlijk graag.
Wij zitten als vereniging nog in de overgangsfase van Digimembers naar Club-assistent (en hebben de ledenadmin & de website), en als ik een vergelijking maak met de Digimembers functionaliteit en het Club-assistent ledenadministratie gedeelte, dan ben ik erg blij met de ledenadministratie zoals bij Club-assistent.

Je kan leden vinden/sorteren op heel veel verschillende manieren. Voornaam, achternaam, geboortedatum, en je kan zelfs alle leden van een bepaalde woonplaats zoeken. Of rond een bepaalde postcode. Deze opties had je helemaal niet binnen Digimembers. Ik merk dat ik dat zelf heel prettig vind. Natuurlijk is nu nog alles nieuw, en is het zeker wel wennen.

Met name voor de indeling van de groepen op basis van categorieën en subcategorieën is het wel even een puzzeltje hoe je dat het beste kunt indelen. Maar dat je de presentielijsten makkelijk digitaal kan inzien en invullen via een app, en dat leden digitaal kunnen inschrijven is echt enorm handig. Ik kan nog niets zeggen over hoe het in de praktijk zal gaan werken, maar de eerste indruk is wel positief.

Verder is het makkelijk om kinderen van groep te laten wisselen, je verplaatst ze (na de goede van links naar rechts verplaatsen geselecteerd te hebben) zo van de ene naar de andere les door ze te verslepen. Geen gezeur met groepscode 1 naar groepscode 2. Gewoon een simpele muisbeweging, en dus in hetzelfde venster zou je ook meerdere kinderen uit dezelfde groep kunnen verplaatsen. Bijvoorbeeld als de kleuters 6 worden en doorschuiven naar de volgende groep.

Bij Club-assistent zijn ze goed bereikbaar. Telefonisch wel beter dan via het P&W systeem, maar dat komt nu ook nog omdat we niet live zijn nog, dan ligt onze prio nog wat lager. Ik hoop dat de bereikbaarheid zo blijft als ze meer verenigingen krijgen die onder hun organisatie gaan vallen, en dat de antwoorden via de P&W als je eenmaal live bent, iets directer zijn. Want nu is het soms wel even wachten op een antwoord, wat logisch is als je nog niet prioriteit hoog hebt.
Wij zijn zelf nog druk aan het uittesten of het proeflessen/wachtlijsten systeem ook voor ons interessant is, maar als dit aansluit, dan scheelt het natuurlijk heel veel handmatig werk. Dat scheelt het nu al met het digitale inschrijven wat bij Digimembers niet mogelijk is, en waardoor er stiekem over de loop van de jaren heen toch veel typfouten insluipen. Verkeerde namen, geboortedata, etc. En als je dan ook nog de website erbij hebt, en leden kunnen inloggen en daarmee hun eigen gegevens inkijken en aanpassen, dan scheelt dat echt enorm veel werk wat nu via de mail gegaan zou zijn, of op papier.
Kortom, tot nu toe heel erg lovend.. en ja… je zal wel even de tijd moeten nemen om het te leren ontdekken… maar dat is altijd met iets nieuws! Dat heb je meestal niet gelijk in de vingers.

- BredaGym
Terug naar boven